FAQ

indien u een aanvraag voor een offerte bij ons indient, zullen wij u dak beoordelen met behulp van satellietfoto’s. Tevens maken wij een afspraak met u om op locatie bij u te komen kijken naar de actuele situatie. Op basis daarvan bepalen we of het dak voldoet en we een offerte kunnen uitbrengen naar u.

Dit hangt af van het type paneel. In onze offerte geven wij aan wat het rendement per paneel is.

De zonnepanelen worden aangesloten op de omvormer. Die omvormer kan op zolder geplaatst worden; het beste is om deze in een goed geventileerde ruimte te hangen. De omvormer moet zelf namelijk ook koelen. Hoe beter de koeling, hoe hoger het rendement en hoe langer de levensduur van de omvormer. Er moet nog wel een kabel van de zonnepanelen via de omvormer naar de meterkast. Samen met u wordt bekeken hoe deze het best gelegd kan worden.

Dit staat uitgelegd op de website, pagina Warmtepompen

In de volgende situaties is een warmtepomp minder logisch:

  • Je huis is slecht geïsoleerd: de warmtepomp moet dan te hard werken om een aangename temperatuur te realiseren. Het kan wel, maar kost (te) veel stroom
  • Je hebt buiten onvoldoende ruimte om de Buitenunit te plaatsen. Voor Warmtepompen adviseren wij deze niet aan de muur of op een dak te plaatsen i.v.m. eventuele trillingen
  • Je hebt binnen onvoldoende ruimte: je hebt een binnenunit, een Boilervat voor warm water en een buffervat voor de CV nodig, inclusief een aantal leidingen en toebehoren

Deze moet tussen 19:00 en 07:00 niet meer dan 40 decibel op de erfgrens afgeven. De afstand is dus afhankelijk van de lokale situatie.

Een typische hybride oplossing zorgt voor de vermindering van het gasverbruik van 50-70%.
Echter, als je kiest voor een geïntegreerde hybride oplossing, dan kan die niet gebruikt worden wanneer je naar een volledige warmtepomp over wilt. Tevens hebben beide systemen jaarlijks onderhoud nodig. Maar dit is wel de goedkoopste oplossing op korte termijn.
Er kan ook voor een hybride oplossing gekozen worden waarbij de Warmtepomp niet geïntegreerd is met de CV. In een later stadium kan dit dan aangepast worden naar een volledige warmtepomp. Er moet dan wel vanaf het begin hiermee rekening gehouden worden qua capaciteit van de warmtepomp.
Deze oplossing is initieel duurder, maar geeft de mogelijkheid om door te groeien naar een volledige oplossing met een warmtepomp.

Ja dat kan. Echter, het is aan te raden om de verwarming continu op dezelfde temperatuur te houden, zodat de warmtepomp niet vol hoeft te draaien om het afgekoelde systeem weer op de juiste temperatuur te brengen. En in de winter wil je voorkomen dat stilstaand water bevriest in de leidingen.

De gemiddelde levensduur wordt op basis van de huidige ervaringen geschat op 15 jaar. In de praktijk komt echter voor dat ze 20 jaar of langer meegaan. Een en ander is ook sterk afhankelijk van het gebruik en de lokale situatie.

Als u een goede kwaliteit warmtepomp zoekt, met de laatste technieken en de betere innovatie, dan is LG ThermaV warmtepomp een zeer verantwoorde keuze.

Bij een monoblock zit de condensor in de buitenunit. Dit betekent dat de leidingen van de unit naar binnen gevuld zijn met water.
Bij een split uitvoering zijn deze gevuld met koudemiddel. Split units zijn compacter en goedkoper, maar een monoblock heeft weer een beter rendement.
Indien u minder binnenruimte tot u beschikking hebt, is een monoblock een gepaste oplossing.

Dit hangt af van je meterkast en de belasting van alle andere energieverbruikers: dit kan maximaal zijn:

  • 3,6 kW (1 fase, 16A)
  • 7,2 kW (2 enkele fasen, 16A)
  • 11 kW (3 fasen, 16A)
  • 17 kW zijn (3 fase, 25A)

Graag helpen wij u de juiste keuzes te maken en waar nodig uw meterkast aan te passen naar uw wensen en de manier van laden voor uw type auto.

Dit is een zogenaamde slimme laadpaal. Hiermee kunt u m.b.t. van een laadpas registreren dat het bijvoorbeeld een auto van de zaak is, waarmee de laadkosten (automatisch) verrekend kunnen worden met het bedrijf.

De levering van de laadpaal is inclusief installatie, dus u hoeft de laadpaal zelf niet te installeren.

U kunt 2 auto’s opladen als u een dubbele laadpaal aanschaft. Deze laadpaal heeft 2 aansluitingen en is geschikt voor het tegelijk opladen van 2 voertuigen. Houd wel rekening met een mogelijke aanpassing van de meterkast, omdat het tegelijk laden een groot vermogen vraagt.

DC laden wordt ook wel gelijkstroom genoemd en wordt toegepast voor snelladers, bijvoorbeeld langs de snelweg. Deze methode is geschikt voor als u een lange afstand zonder lange tussenstops gaat afleggen en onderweg als uw auto snel opgeladen moet worden. AC laden wordt ook wel wisselstroom genoemd en is voor alle andere gevallen de beste optie. Het is de goedkopere optie en is meer geschikt is voor huishoudens en bedrijven.

Als bedrijf kunt u kosten verrekenen met uw bezoek door middel van een slimme laadpaal. Met deze laadpaal kunt u onder andere toegangsrestricties instellen en het verbruik van stroom verrekenen met uw werknemers dan wel bezoekers. Door van tevoren een bepaald tarief te installeren kan dit bij elke laadsessie worden verrekend. Door middel van een backoffice systeem worden alle betalingen dan overgemaakt binnen een bepaalde periode. Zo hoeft u dit niet te beheren en kunt u dit uitbesteden.

De overheid stimuleert elektrisch rijden en heeft daarom verschillende subsidies beschikbaar gesteld. Bij een laadpaal thuis zijn dit vooral fiscale voordelen voor ondernemers. Om te bepalen of je in aanmerking komt voor subsidie is het dus vooral belangrijk of je een eigen bedrijf hebt en of je aan bepaalde voorwaarden voldoet:

  • Het totale investeringsbedrag is hoger dan €2.500,-
  • De laadpaal wordt geplaatst op bedrijfsterrein.
  • De laadpaal wordt gebruikt voor eigen auto’s (waaronder leaseauto’s)

Wordt aan deze voorwaarden voldaan, dan zijn er verschillende regelingen van toepassing zoals de Milieu Investeringsaftrek (MIA). Meer informatie hierover vindt u op onze pagina voor zakelijke rijders. Particuliere rijders kunnen aanspraak maken op een andere subsidie, namelijk in de aanschaf van een elektrische auto. Deze kunnen maandelijks veranderd worden, bekijk daarom altijd de RVO site voor de laatste updates. Er is voor particulieren geen subsidie voor een laadpaal thuis.